قدرت رنگ ها در برندسازی و بازاریابی
نوشته شده توسط : لوگو من

رنگ ها یک ارتباط عاطفی با مردم ایجاد می کنند که می تواند آگاهی از برند را بهبود بخشد، تجربیات مشتری را شکل دهد و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد. درک ارتباط بین رنگ، احساسات انسانی و رفتار مصرف کننده یک بینش بازاریابی قدرتمند برای برندها است. همان طور که می دانید یکی از راه های برندسازی طراحی لوگو است است و اینکه از لوگو مسکات استفاده کنید یا لوگوی خطی و ... کاملا سلیقه ای است اما آنچه مهم است رنگ لوگو و جذابیت آن است که باید در نظر گرفته شود.

 

رنگ ها چگونه می توانند برندها را متمایز کنند؟

نحوه درک مردم از رنگ در بازاریابی و برندسازی بسیار مهم است. رنگ توجه افراد را به خود جلب می کند و ذهن انسان را قادر می سازد تا اطلاعات را به سرعت تفسیر کند و ناخودآگاه تصمیم بگیرد.

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی خاص می‌توانند رفتار و احساسات مردم را در مورد برندها شکل دهند و بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر بگذارند. تحقیقات مصرف کننده می تواند اعمال، احساسات و ویژگی های شخصیتی افراد را با رنگ ها توضیح دهد.

طول موج، شدت و روشنایی رنگ ها می تواند احساسات، حالات و خاطرات مختلفی را برانگیزد. مطالعات نشان داده‌اند که تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، تداعی‌های رنگی را شکل می‌دهند، و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سن و جنسیت نیز می‌توانند بر درک رنگ افراد تأثیر بگذارند.

 

مطالعه کنید: لوگو لوازم خانگی

 

چگونه هویت رنگ برند خود را تعیین کنیم

قرمز برای Target شگفت‌انگیز بوده است، که می‌خواهد شخصیت برندش پرانرژی، جوان و پر سر و صدا باشد. اما قرمز برای شرکتی مانند Casper Mattresses که شخصیتی آرام و آرام را نشان می دهد که نشان دهنده یک خواب خوب شبانه است، کار نمی کند.

اگر بدانید که می خواهید چه چیزی را منتقل کنید، انتخاب رنگ برند آسان است. یکی از اولین گام ها در ساخت یک برند، تعیین شخصیت برند شماست. اساسا، شما باید به شرکت خود مانند یک شخص فکر کنید: او کیست؟ چه چیزی برای او مهم است؟

هنگامی که اهداف شخصیت برند خود را مشخص کردید، چگونه تعیین می کنید که کدام رنگ بهترین کارایی را دارد؟ این با یادگیری ارتباط عاطفی هر رنگ شروع می شود.

رنگ های مختلف در برندسازی به چه معناست؟

در اینجا خلاصه‌ای از معانی رنگ برند و تأثیری که رنگ‌های مختلف برند بر روی افراد می‌گذارند آورده شده است:

• قرمز: قرمز نشان دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است. می تواند نشان دهنده اهمیت و توجه باشد.

نارنجی: نارنجی نشان دهنده بازیگوشی، سرزندگی و دوستی است. نشاط آور و انرژی زا است.

• زرد: رنگ زرد شادی، جوانی و خوش بینی را برمی انگیزد، اما می تواند شیک یا ارزان به نظر برسد.

• سبز: رنگ سبز تداعی کننده ثبات، شکوفایی، رشد و ارتباط با طبیعت است.

• آبی روشن: آبی روشن آرامش، اعتماد، گشودگی را تراوش می کند. همچنین می تواند به معنای بی گناهی باشد.

• آبی تیره: آبی تیره به معنای حرفه ای بودن، امنیت و رسمی بودن است. بالغ و قابل اعتماد است.

• بنفش: بنفش می تواند نشان دهنده سلطنت، خلاقیت و تجمل باشد.

• صورتی: صورتی مخفف زنانگی، جوانی و معصومیت است. از مدرن تا لوکس متفاوت است.

قهوه ای: قهوه ای ظاهر یا احساسی خشن، خاکی و قدیمی ایجاد می کند.

• سفید: سفید تمیزی، فضیلت، سلامتی یا سادگی را تداعی می کند. می تواند از مقرون به صرفه تا قیمت بالا متغیر باشد.

• خاکستری: خاکستری نشان دهنده بی طرفی است. می تواند آرام، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.

• مشکی: مشکی حسی قدرتمند، پیچیده، تند، لوکس و مدرن را القا می کند.

به خاطر داشته باشید که تاثیر رنگ های برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می شود و همچنین ترکیب رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. آنچه در بالا ذکر کردیم یک نسخه فشرده است، رابطه ما با رنگ بسیار عمیق تر از این است. به عنوان مثال، استفاده بیش از حد از رنگ زرد در واقع می تواند باعث اضطراب شود.

اگر به دنبال یک برند تک رنگ هستید، قسمت سخت را پشت سر گذاشته اید. اما برای بسیاری از شما، یک طرح رنگ درگیرتر با رنگ های متنوع مورد نیاز است. اکنون باید چندین رنگ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که به روشی که می خواهید ترکیب می شوند.

مردم چگونه رنگ را تجربه می کنند؟

وقتی صحبت از بازاریابی، طراحی بسته بندی و محیط های خرده فروشی می شود، رنگ ها حرف های زیادی را می زنند. حتی اگر مردم در ابتدا رنگ را به صورت بصری درک می کنند، ذهن ما رنگ های خاصی را با خاطرات مکان ها، بوها و مزه ها مرتبط می کند.

مطالعات نشان داده است که مردم به سمت مکان ها و برندهایی جذب می شوند که از رنگ برای بیان داستان درست و ایجاد یک تجربه حسی استفاده می کنند. دانشمندان علوم اعصاب چندین تداعی رنگ جهانی را کشف کرده اند که ممکن است به مغز انسان متصل شود. با این حال، بیشتر نشانه های رنگی بر اساس تأثیرات فرهنگی و خاطرات تجربیاتی مانند غذا خوردن، آشپزی یا سفر شکل می گیرند.

مردم چه رنگ هایی را دوست دارند؟

اولین تاثیر مهم است و رنگ یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ادراک مصرف کننده است. مطالعات نشان داده‌اند که ترجیحات رنگ شخصی بر اساس پس‌زمینه‌های فرهنگی، تأثیرات اجتماعی، جنسیت و روند رنگ‌های نسلی شکل می‌گیرد.

شدت رنگ و روشنایی ظاهر و درک رنگ را تغییر می دهد و برخی تحقیقات نشان می دهد که مردان و زنان ممکن است در واقع طول موج ها را متفاوت ببینند. مردان تمایل دارند رنگ‌های روشن و پررنگ را با ته‌رنگ‌های مشکی یا آبی ترجیح دهند، در حالی که زنان بیشتر به رنگ‌های کم رنگ یا رنگ‌هایی با ته‌رنگ سفید پاسخ می‌دهند.

نتیجه

همانطور که در بالا گفتیم، هیچ قانون مشخصی برای انتخاب رنگ برند شما وجود ندارد. این مقاله را بیشتر به عنوان یک راهنمای تقریبی در نظر بگیرید. یک منبع آموزشی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه. اما مهمتر از همه، غرایز درونی خود را نادیده نگیرید. مهمترین چیز در مورد رنگ ها ارتباط عاطفی آنهاست، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ های برند خود از احساسات خود غافل نشوید.

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: